۱۴۰۰ آذر ۷, یکشنبه

برجام؛ هشدار صریح آمریکا و روسیه به جمهوری اسلامی



میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: مذاکرات برجام نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

وی نوشت: مذاکرات وین در تاریخ ۲۹نوامبر از سر گرفته خواهد شد. پنج ماه و نه روز پس از پایان یافتن دور قبلی. یک توقف بسیار طولانی. به احتمال بالا از الآن به بعد عامل زمان نقش بیشتری بازی خواهد کرد. مذاکرات نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. ضرورت آشکار تسریع پروسه مذاکرات وجود دارد.

در همین حال رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز گفته است اگر تهران بخواهد از مذاکرات احیای رجام به‌عنوان پوشش و بهانه‌ای برای تسریع برنامه اتمی خود استفاده کند، ایالات متحده و متحدان آن نیز فشار بر تهران را تشدید خواهند کرد.

وی در مصاحبه با بی بی سی تصریح کرد، اگر حکومت ایران فکر می‌کند که می‌تواند از این زمان برای ایجاد اهرم‌های نفوذ بیشتر استفاده کند و سپس [به میز مذاکره] بازگردد و بگوید که چیز بهتری می‌خواهد، کار به این سادگی نخواهد بود. ما و شرکای ما [ فریب] این کار را نمی‌خوریم.

یک کارشناس آمریکایی نیز گفته: توافق قبلی برجام در دوران اوباما مبتنی بر حسن نیت بود با این امید که دو کشور بر اساس این توافق‌ بتوانند به پیشرفت هایی برسند. ولی خروج ترامپ از این توافق و از سرگیری فعالیت های اتمی در ایران ما را به نقطه صفر بازگرداند و من نمی‌توانم فعلا مسیر آسانی برای از سرگیری مذاکرات جدی و در نهایت احیای برجام ببینم.



source https://www.azadegy.de/?p=29356

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اطلاعیه ۱۵۶۷ کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

جنبش دانش آموزی1401 ایران همبستگی دانش ‌آموزان با اعتراضات سراسری در ایران در اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی 1401 که منجر به کشته شدن بیش ...