۱۴۰۰ مرداد ۷, پنجشنبه

ایران؛ تکرار شعارهای پمپئو توسط وزیر خارجه بایدن



وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن گفت، آمریکا کنار مردم ایران ایستاده است تا صدای آنها شنیده شود، مردم ایران خواهان آزادی و احترام حکومت به حقوق‌شان هستند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، لینکن گفت: «ما شاهد این بودیم که اعتراضات اخیر در ایران ابتدا از خارج از تهران آغاز و حال به خود تهران رسیده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «اعتراضات در ابتدا ناشی از سرخوردگی عمیق مردم از ناکارآمدی حکومت در تأمین نیازهای اولیه‌شان از جمله تأمین آب بود. و حال شاهد هستیم مردم ایران آمال و آرزوهای بزرگتر خود را برای آزادی و این‌که حکومت به آنها و حقوق‌شان احترام بگذارد ابراز می‌کنند».

وی افزود: «آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است تا صدای آنها شنیده شود، و ما قویاً از رژیم ایران می‌خواهیم تا از کاربرد خشونت و سرکوب برای خاموش کردن صدای آنها خودداری کند».

شایان ذکر است که،اعتراضات ابتدا از خوزستان آغاز شد. اما به‌سرعت به بیش از ۱۴ استان کشور سرایت کرد. کلان شهرهای تهران و تبریز نیز شاهد تظاهرات ضد حاکمیت ولایت فقیه بودند. در تمام این تظاهرات شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای بگوش می‌رسد



source https://www.azadegy.de/?p=26505

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اطلاعیه ۱۵۶۷ کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

جنبش دانش آموزی1401 ایران همبستگی دانش ‌آموزان با اعتراضات سراسری در ایران در اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی 1401 که منجر به کشته شدن بیش ...