۱۴۰۰ تیر ۹, چهارشنبه

گرامیداشت سالگرد برجام با علف هرز!؛ بازی در عراق



ارتباط مذاکرات وین و حمله به نیروهای آمریکا در عراق

با شروع مذاکرات وین حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکا در عراق افزایش داشته است. عمده این حملات منتسب به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران به‌ ویژه کتائب حزب‌الله است. سؤال اینجاست که آیا ارتباطی میان افزایش این حملات و مذاکرات وین وجود دارد؟

نیویورک تایمز در این باره نوشته است: رژیم ایران که با تحریم‌های شدید اقتصادی تضعیف شده از نیروهای نیابتی خود در عراق برای افزایش فشار به آمریکا و سایر قدرتهای بزرگ در مذاکره برای کاهش تحریم‌ها استفاده می‌کند.

سایت داخلی انتخاب هم پیش تر نوشته بود: برخی تحلیلگران تصریح می‌کنند فشار بر ایالات متحده از طریق هدف گرفتن نیرو‌های آن در عراق، می‌تواند باعث بهبود موضع تهران در مذاکرات وین در مورد پرونده هسته‌ ای شود.

رژیم ایران متوجه شده‌ بایدن ضعیف است

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفته: سران رژیم ایران متوجه ضعف «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شده‌اند و او را به بازی گرفته‌اند.

سناتور لیندسی گراهام در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: رژیم ایران در تلاش است که ما را از عراق بیرون کند تا بتواند بر آنجا تسلط یابدد. آنها همچنین در تلاشند سلاح اتمی بسازند.

وی افزود: آنها در مسیر دستیابی به همه این موارد هستند، مگر اینکه ما اصلاحاتی انجام دهیم. رئیس جمهور بایدن ماهیت این تهدید را درک نمی کند. فکر نمی‌کنم اسرائیل بتواند برای تامین امنیت خود به بایدن اعتماد کند. من هیچگاه مثل امروز نگران جنگ بین رژیم ایران و اسرائیل نبوده‌ام.

گرامیداشت ششمین سالگرد برجام با یک دسته علف هرز!

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، چهار منبع گفته‌اند نماینده‌ها طبق برنامه این هفته در وین گرد هم نمی‌آیند و مطمئن نیستند دور هفتم مذاکرات برجام برای چه زمانی برنامه‌ریزی خواهد شد.

این منبع افزود: موانع اصلی، مشخص‌کردن ترتیب بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت رژیم ایران به تعهداتش و همچنین شبکه متراکم تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکاست.

به گفته این منبع، حل اختلاف‌های محرمانه بین آمریکا و شرکت‌های چند ملیتی که به نقض تحریم‌های رژیم ایران متهم شده بودند نیز به پیچیدگی دیگری تبدیل شده زیرا خطر تضعیف دسترسی تهران به بازارها حتی در صورت دستیابی به توافق را ایجاد می‌کنند.

یک دیپلمات در پاسخ به این سؤال که چطور نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات، ششمین سالگرد برجام را گرامی می‌دارند، گفت: با یک دسته علف هرز!



source https://www.azadegy.de/?p=26031

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اطلاعیه ۱۵۶۷ کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

جنبش دانش آموزی1401 ایران همبستگی دانش ‌آموزان با اعتراضات سراسری در ایران در اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی 1401 که منجر به کشته شدن بیش ...