۱۴۰۰ تیر ۸, سه‌شنبه

فعال بازار ارز فردوسی: اوضاع از این بدتر خواهد شد



یکی از فعالان بازار ارز در میدان فردوسی می‌گوید: «واکنش بازار به انتخابات واقعاً کم بود. ما حتی در دوره دوم انتخاب روحانی هم در بازار تأثیر بیشتری دیدیم.» کمال که از قدیمی‌های بازار در این راسته است و می‌گوید با دو صرافی مهم کار می‌کند که مشتری‌هایشان مردم و کسانی هستند که نیاز روزانه به ارز دارند، تاکید می‌کند: «اوضاع از این بدتر خواهد شد.» او سپس توضیح می‌دهد: «در بازار می‌گویند در چند ماه آینده دلار به ۳۰ هزار تومان می‌رسد. زیرا مشخص است که برجام نتیجه ندارد و وضع اقتصاد از این هم بدتر می‌شود.»

به گزارش ایندیپندنت فارسی، یکی از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری هم در خصوص تأثیر انتخابات بر قیمت‌ها تأکید دارد که بازار این روزها دست‌بسته و ناامید است.

بازار خودرو در این میان با وجود پیش‌بینی خارج شدن از رکود پس از انتخابات، نه‌تنها از رکود خارج نشد، بلکه همچنان رنگ ‌بر رخسار ندارد و در پایان خرداد و هفته ابتدایی تیرماه، معامله‌گران ناامید روند موجود را دنبال می‌کنند.

بازار مسکن نیز در پایان خرداد به انتخابات واکنش منفی نشان داده است و طبق اطلاعات منتشر شده، افزایش قیمت را در تهران تجربه کرده است که گفته می‌شود نخستین نتایج افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های ابتدایی سال است.

در این میان، آنچه مستقیما به سفره معیشتی مردم برمی‌گردد و بی‌تفاوت به وقایع سیاسی و انتخابات و مذاکرات وین، روزبه‌روز سفره مردم را کوچک‌تر می‌کند، افزایش قیمت مواد غذایی است. قیمت نان و لبنیات رشدی بالای ۵۰ درصد را تجربه کرده است و بحران در بازار گوشت و مرغ نیز همچنان تداوم دارد.

به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت بخشی از بازار که خوش‌بین به یکدست شدن قدرت و ایجاد ثبات و گشایش ناشی از مسایل سیاسی بود، در این روزها نه‌تنها ناامید شده است، بلکه با بازگشت به روند افزایشی و صعودی، دوباره به ریل تنظیم قیمت بر اساسِ اثرگذاریِ ایران برگشته است.



source https://www.azadegy.de/?p=26006

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اطلاعیه ۱۵۶۷ کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

جنبش دانش آموزی1401 ایران همبستگی دانش ‌آموزان با اعتراضات سراسری در ایران در اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی 1401 که منجر به کشته شدن بیش ...